Untitled Document
 
Despre noi Legislaţie Multimedia Parteneri Scurt Istoric Manifestări Culturale
   
Prima pagină
Istoricul Asociaţiei
Informatii generale
Comunicate de presă
Legături utile
"Siamo di nuovo insieme"
Newsletter
Contact

Evenimente
Noi demersuri pentru învățământul în limba maternă italiană
Ioana Grosaru, preşedintele Asociației Italienilor din România - RO.AS.IT., s-a întâlnit luni, 23 februarie, cu Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației şi Cercetării. Tema centrală a întrevederii a fost învățământul în limba maternă italiană. Doamna Grosaru a prezentat situația etnicilor italieni în ceea ce priveşte educația şi a subliniat necesitatea continuării demersurilor pentru înființarea unor clase cu predare în limbă italiană ca limbă maternă atât în Bucureşti, cât şi în alte oraşe din țară....
A avut loc deschiderea concursului “Călătoria mea multiculturală - 2015”
Membrii Comisiei de Învățământ a Consiliului Minorității Naționale s-au întâlnit luni, 23 februarie, la sediul Ministerului Educației şi Cercetării Útiințifice, prilej cu care a avut loc deschiderea concursului “Călătoria mea multiculturală - 2015”....

Contact
 

 
 
 

Cuvinte cautate frecvent
 
românia, italia, minoritati, asociatie, italieni, deputat, european, presa, national , administratia, drepturi, decizie, politici, international, secretar de stat, protocolul, patrimoniului, document, consiliu, comitet director  
 
 
 

 
 
 
 

Ziarul "PIAZZA ROMANA"

Colecţia ziarului "PIAZZA ROMANA"

A apărut un nou numar al ziarului "Piazza Romana ".

"Drepturile de autor pentru materialele publicate pe platformele www.roasit.ro şi http://romulussiremus.wordpress.com sau în publicaţiile Siamo di Nuovo Insieme şi Piazza Romana aparţin Asociaţiei Italienilor din România - RO.AS.IT. Preluarea parţiala sau integrală a acestor materiale nu se poate face decât cu acordul RO.AS.IT."

Aşteptăm articolele Dumneavoastră la următoarele adrese de e-mail:
ufficio@roasit.ro, victor.partan@yahoo.com

Ziar "Piazza Romana" - descarca - AICI (format pdf)

Din SUMAR

 


Stop falsurilor: produse italienesti Made in Romania!

Românii sunt păcăliţi zi de zi cu produse care au denumiri italieneşti, dar care sunt fabricate după o reţetă diferită de cea originală. De asemenea, numeroasele restaurante cu nume italienesc au în meniu mâncăruri specifice din Peninsulă, preparate în stil pur românesc. Numai cunoscătorii îşi dau seama că este vorba de falsuri. Că, de exemplu, în salata caprese unii pun mozzarella pentru pizza în loc de mozzarella potrivită. "Piazza Romana" vă invită să vă alăturaţi în campania "Stop falsurilor!". Cine încearcă să păcălească, fie el comerciant, fie patron de restaurant, trebuie să fie demascat şi va avea de ales între a-şi corecta atitudinea şi a ieşi din afaceri.
O altă categorie de întreprinzători care îşi bat joc de români e formată din acei intermediari (le putem spune şi "bişniţari") care importă produse din Italia şi le vând aici la preţ triplu. De exemplu, un borcan cu sos pentru paste (oricare, nu contează ce fel de sos este sau cine îl produce) poate fi cumpărat din magazinele româneşti la un preţ de aproximativ 3 euro, în timp ce în "la raft" în Italia costă 1 euro.

O poveste relevantă

Iată o poveste relevantă apărută în "Bucătăria pentru toţi", de anul trecut: "Am intrat într-un magazin cu specific italian situat pe una dintre străduţele ce fac legătura între bulevardele Dorobanţi şi Floreasca, atras fiind de amenajarea interioară. De excepţie! �nsă când am pus mâna pe o punguţă de roşii uscate, nu cred să fi avut mai mult de 100 de grame, orice entuziasm m-a părăsit. Mi-am zis că este de ultra calitate, cultivate în agricultura biologică, dar le-am pus la loc. M-am mai învârtit printre rafturi ca să constat că orice borcănel de 100 g cu pastă pentru bruschetta, de exemplu, costă 45 de lei. Iarăşi mi-am închipuit că sunt obţinute din caviarul măslinelor, din vreun soi de care nici nu am auzit, care creşte doar în vârful Alpilor italieni. �nsă tot muntele de bunăvoinţă mi s-a năruit când am văzut preţul parizerului Mortadela - 107 lei/kg! Adică un aliment care în Italia costă destul de puţin este vândut aici la preţ de prosciutto crudo. Am ieşit val-vârtej".

Asta nu e mozzarella, e o glumă proastă

Revenind la produsele falsificate, putem da exemplul mozzarellei. O companie producătoare de brânzeturi şi alte lactate, al cărei nume începe cu "De" şi se termină cu "o" a intrat în hypermarketuri cu un produs căreia îi spune "mozzarella", dar care este un caş ordinar, fără nicio legătură cu gustul adevărat. Si nu este unicul caz. Opt din zece producători nu vând mozzarella, ci doar o glumă proastă. Aceasta este problema produselor italieneşti "made in Romania".
Vorbeam mai sus despre diferenţa care ar trebui făcută între mozzarella pentru pizza şi mozzarella care ar trebui sa fie folosită la salata caprese. Un bucătar italian i-a şocat pe chelnerii dintr-un restaurant cu pretenţii când, mergând să mănânce acolo, a refuzat salata, făcând această observaţie.

Nu vrem imitaţii la preţ de produs original

Tot ce cerem este ca produsul să ne fie vândut la preţul corect. Dacă este o imitaţie, să nu coste cât costă produsul original în Italia sau chiar mai mult. Nu putem avea pretenţia să cumpărăm cu bani puţini un aliment a cărui producere necesită perioade mari de timp şi procedee costisitoare. Este cazul produselor bio veritabile. De aceea, când vedeţi eticheta "bio" asociată cu un preţ mai mic decât ar fi normal, este bine să fiţi atenţi. Am prezentat cazul lui Marco Grassi, un producător italian de la Câmpulung Moldovenesc, care ne-a declarat: "Pe piaţa din Iaşi suntem două firme care vindem produse sută la sută bio. Bineînţeles, avem preţuri mai mari decât cei care vând mezeluri cu chimicale. Lumea vine, se uită, apoi cumpără de la ceilalţi".

Atentat la imaginea Italiei

Produsele "Made in Italy" reprezintă cel mai bun ambasador al Italiei în lume. Astfel, falsificarea lor reprezintă un adevărat atentat la imaginea acestei ţări.
"Festivalul italian" este unul dintre evenimentele care luptă împotriva pirateriei prin diversele promoţii organizate în hypermarketuri precum Metro sau Real. Agenţia pentru promovare externă şi internaţionalizarea întreprinderilor italiene, fostă ICE, a făcut şi în acest an o propagandă bună produselor veritabile.
"Produsele agroalimentare şi bucătăria italiană reprezintă, alături de patrimoniul artistic şi de stilul de viaţă italian, una din caracteristicile care definesc cel mai bine cultura si frumusetea tării noastre. Sectorul agroalimentar este de fapt unul din principalele sectoare economice din Italia, fiind pozitionat pe locul doi, după sectorul metal-mecanic. Pentru a avea o idee asupra dimensiunii producţiei agroalimentare italiene precizăm că valoarea acesteia este echivalentă cu valoarea PIB-ului României.
Una din caracteristicile societăţilor italiene care aparţin acestui sector este aceea de a fi puternic orientate către export; peste 17% din produc�ia aferentă este destinată exportului.
Iată principalele motive pentru care Institutul Italian de Comerţ Exterior acordă întotdeauna o atentie deosebită activităţilor promoţionale din sectorul agroalimentar", declara dl. Mario Iaccarino, directorul acestui institut.


sus

 

 
   

 

 

       
© RO.AS.IT - Asociatia Italienilor din Romania. Toate drepturile rezervate.